Monday, March 3, 2008

Tradisi Membela Rakyat - Teras Calon BN N33 Taman Medan


Puan Munaliza Hamzah Calon BN bagi N33 Taman Medan
memberi taklimat kepada masyarakat setempat


Meneruskan tradisi membela dan berkhidmat untuk rakyat menjadi teras pencalonan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan, Puan Munaliza binti Hamzah, sebagai calon Barisan Nasional bagi DUN N33 Taman Medan bagi Pilihan Raya Umum Ke 12 pada 8hb. Mac nanti.

Pengalaman selama 12 tahun sebagai setiausaha kerja dan pegawai khas kepada 2 orang wakil rakyat menyakinkan pucuk pimpinan parti memilih beliau sebagai calon menggantikan Abdul Wahab bin Ibrahim sebagai wakil rakyat bagi DUN N33 Taman Medan.

Bermula sebagai setiausaha kerja ADUN Lindungan dan kemudian Taman Medan YB Kapt (B) Dato' Hj. Zahar Hashim pada tahun 1995 hingga 1999 dan sebagai pegawai khas Ahli Parlimen Sepang YB Datin Paduka Seripah Noli hingga 2002 memberikan beliau pendedahan luas bagi tugas-tugas sebagai wakil rakyat.

Berkhidmat untuk masyarakat dengan dua orang wakil rakyat ini memberikan Puan Munaliza pendedahan menyeluruh di kedua-dua peringkat perwakilan negeri dan persekutuan. Dipertanggung jawabkan untuk membuat kaji selidik dan persediaan bagi isu-isu yang perlu dibincang di Dewan Undangan Negeri dan Parlimen menjadikan beliau sebagai calon yang mampu menyuarakan hasrat rakyat di peringkat negeri Selangor.

Di samping itu sebagai Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya sejak 2004 melengkapkan pendedahan beliau kepada ketiga-tiga peringkat perwakilan negara.

Selaku Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Petaling Jaya, Puan Munaliza secara langsung terlibat menangani keperluan serta masalah yang dihadapi oleh masyarakat setempat. Melalui sejumlah 105 cawangan UMNO di Kawasan Taman Medan, lebih 4000 keluarga secara langsung mendapat perhatian serta pembelaan beliau dan pergerakan wanita tersebut. Khidmat beliau kepada masyarakat setempat diperluaskan lagi selaku Pengerusi Majlis Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (MPWKM), Parlimen Petaling Jaya Selatan dan Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Di peringkat tertinggi, Puan Munaliza terlibat dengan isu-isu nasional melalui tugasan beliau selaku Setiausaha Kerja Pusat Pergerakan Wanita UMNO.

Berbekalkan pengalaman di ketiga-tiga peringkat kerajaan serta perkhidmatan di akar umbi masyarakat setempat dan penglibatan peringkat nasional, pencalonan Puan Munaliza binti Hamzah bagi DUN Taman Medan menjanjikan kesinambungan Tradisi Membela Rakyat Kerajaan Barisan Nasional.

No comments: