Thursday, March 13, 2008

Perjuangan Belum Selesai


"Setiap undi untuk MCA adalah setiap undi untuk UMNO"

Begitulah ungkapan pilihanraya berbaur perkauman DAP sepanjang kempen PRU12 lalu. Sungguh pun ia dituju kepada UMNO umum tahu hasrat sebenar mereka untuk melemahkan bangsa Melayu sendiri.

Hari ini belum sampai pun seminggu mendapat mandat rakyat, DAP mula menunjuk belang mereka.

Sejurus mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Baru Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng mengumumkan pemansuhan Dasar Ekonomi Baru di negeri tersebut dan menyatakan nasib semua kaum adalah sama.

Terbaru, DAP melalui Jawatankuasa Eksekutif Pusatnya telah bersikap biadap terhadap Raja Melayu apabila memutuskan untuk memulau Majlis Angkat Sumpah Menteri Besar Perak yang telah diperkenankan oleh Sultan Perak.

Sesungguhnya perjuangan bangsa Melayu masih jauh lagi penyelesaiannya. Hanya UMNO sahaja yang dapat melaksanakannya. UMNO merupakan Parti Melayu yang menerima kepercayaan terbesar rakyat di Selangor, Perak dan Pulau Pinang. Malahan di Selangor dan Perak UMNO merupakan parti yang paling banyak memenangi kerusi DUN.

Tanpa Bangsa Melayu yang kuat dan maju, negara akan lemah. Perjuangan UMNO untuk Agama, Bangsa dan Negara adalah untuk semua.

No comments: