Friday, March 7, 2008

"Hanya Orang Taman Medan Untuk Taman Medan"

Munaliza bidas Haniza
Oleh Ahmad Nazri Mohamad
ahmadnazri@hmetro.com.my


KUALA LUMPUR: “Saya nak bagi tahu Haniza, orang Taman Medan tak perlukan orang luar untuk perjuangkan hak kami,” demikian kata calon Barisan Nasional (BN) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Taman Medan, Munaliza Hamzah pada calon lawannya dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Haniza Mohd Talha.


Munaliza begitu ‘tersentuh’ apabila Haniza berlagak ‘heroin’ dengan berjanji mahu mencadangkan pembinaan pusingan U sebelum sampai Plaza Tol PJS2 Lebuhraya Pantai Baru (NPE) bagi menyelesaikan masalah penduduk Kampung Datuk Harun di Petaling Jaya jika dipilih sebagai wakil rakyat, kelak.


Sejak bayaran tol dikenakan di NPE, penduduk Kampung Datuk Harun terpaksa membayar di Plaza Tol PJS2 yang terletak 300 meter dari persimpangan jalan keluar masuk ke penempatan mereka.


“Saya tahu masalah penduduk Taman Medan sebab saya sendiri duduk dalam Majlis Bandaraya Petaling Jaya (Ahli Majlis MBPJ).


“Saya dan Ahli Majlis lain sudah berbuih mulut minta mempercepatkan jalan alternatif untuk elak bayar tol, orang Umno dan MIC di Taman Medan sudah lama memperjuangkannya.


“Kita mahukan jalan tak ada tol, tetapi kita ambil kira semua perkara sebelum bina, demi kepentingan semua,” katanya yang lebih mesra dipanggil Kak Muna ketika dihubungi, semalam.


Haniza dalam satu kenyataan, berikrar akan mencadangkan kepada pemegang konsesi supaya membina satu pusingan U sebelum sampai di Plaza Tol PJS2 sebagaimana pusingan di Plaza Tol PJS1.

Dari Harian Metro : Jumaat 7hb Mac

No comments: